MIEJSCE NA

TWOJĄ REKLAMĘ

+48 572 903 602

reklama@xrzeszow.pl
Komunikacja

Ruszają prace budowalne na trasie kolejowej w Bieszczady

14:21
Wizualizacja przystanku osobowego Krosno Południowe. Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

Wizualizacja przystanku osobowego Krosno Południowe. Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają prace na odcinku Krosno – Targowiska na linii 108 między Jasłem a Nowym Zagórzem. Trasa w Bieszczady zyska nowy standard.

Inwestycja pochłonie aż ponad miliard złotych. - Zapewnimy podróżnym lepsze warunki i możliwości komunikacji. Skróci się czas przejazdu koleją o ok. 25 minut ze stolicy Podkarpacia do Nowego Zagórza - zapowiada spółka PKP PLK.

 

15 grudnia rozpoczęły się prace na najbardziej newralgicznym odcinku o długości około 2,4 km od stacji Krosno do stacji Targowiska. W pierwszej kolejności prowadzona będzie rozbiórka istniejących elementów infrastruktury.

 

W planie jest też usuwanie kolizji sieci naziemnych i podziemnych oraz wycinka drzew i krzewów. Zasadnicze roboty na tym fragmencie obejmą obniżenie infrastruktury kolejowej, przebudowę wiaduktu, mostu i przepustów. Wybudowane zostaną dwa tunele o długości 250 i 84 metrów.

Wizualizacja tunelu o długości 84 metrów. Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

Dla podróżnych zmieni się przystanek Krosno Miasto, który znajdzie się poniżej terenu. Będzie on dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych. Komfort zapewnią wysokie perony oraz ich wyposażenie w elementy małej architektury, w tym istotne oznakowania dotykowe.

 

W tym etapie powstaną też dwa dodatkowe, dogodne punkty zatrzymywania się pociągów: Krosno Guzikówka oraz Krosno Południowe. Nowe obiekty ułatwią podróże koleją.

 

- Dzięki przedsięwzięciu zwiększy się również atrakcyjność gospodarcza obszarów położonych wzdłuż linii kolejowej – powiedział Włodzimierz Żmuda, zastępca dyrektora Regionu Południowego PLK.

 

W trakcie prac na odcinku Krosno – Targowiska zaplanowanych na 24 miesiące wymagane są zmiany w ruchu kolejowym i pasażerowie kolei korzystać będą z autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów, m.in. w internecie na portalpasazera.pl.

 

W ramach całej inwestycji między Jasłem a Nowym Zagorzem na linii kolejowej nr 108 PLK zrealizuje przebudowę torów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Dzięki temu trasa przystosowana będzie do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 120 km/h i towarowych 110 km/h.

 

Na linii nr 108 powstanie 5 nowych przystanków: Jasło Sobniów, Krosno Huta, Krosno Guzikówka, Krosno Południowe, Zagórz Przemysłowy.

 

Zadanie między Jasłem a Nowym Zagórzem jest częścią rewitalizacji linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie. Przedsięwzięcie finansowane jest z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Polecane Firmy

Dodaj firmę
Brak firm do wyświetlenia.

Materiał reklamowy • Chcesz tu być? Dodaj firmę

Podobne artykuły

Fot. Google Maps
Komunikacja

Miasto bierze się za przebudowę ronda Pobitno

Aby usprawnić i upłynnić ruch, planujemy przebudowę rodna Pobitno — ogłosił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. Rondo Pobitno to jeden z najbardziej newralgicznych punktów komunikacyjnych Rzeszowa. Prezydent Fijołek zapowiedział w czwartek, że rondo zostanie przebudowane. — Powstaną tam bypassy, czyli dodatkowe pasy ruchu, dzięki którym kierowcy będą mogli przejechać przez skrzyżowanie bez konieczności wjeżdżania na rondo

Fot. Materiały prasowe
Komunikacja

W Rzeszowie będą kolejne nowe autobusy po „uwolnieniu" unijnej kasy

Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, podpisał umowy, dzięki którym miasto otrzyma dofinansowanie do dwóch projektów. Umowy zostały w środę podpisane w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pierwsza z nich dotyczy wykorzystania wolnych pieniędzy z unijnego dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy, które pozostały miastu po przetargu na zakup autobusów wodorowych. To 2 612 260 zł.

Fot. GDDKiA Rzeszów
Komunikacja

„Karpatka" zakończyła drążenie pierwszej nitki tunelu w Babicy

Najbardziej spektakularnym elementem budowy drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe — Babica jest tunel. Pierwszy tego typu obiekt w naszym regionie drąży maszyna TBM, która właśnie przebiła się na północną stronę wzgórza Grochowiczna. Tunel o długości 2255 m składał się będzie z dwóch naw, które zostaną połączone 15 przejściami poprzecznymi oraz dodatkowym przejazdem awaryjnym. Każda z

Polecane Inwestycje

Dodaj inwestycję
Brak inwestycji do wyświetlenia.

Materiał reklamowy • Chcesz tu być? Dodaj inwestycję

Komentarze

0 komentarzy

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!