Inwestycja pochłonie aż ponad miliard złotych. - Zapewnimy podróżnym lepsze warunki i możliwości komunikacji. Skróci się czas przejazdu koleją o ok. 25 minut ze stolicy Podkarpacia do Nowego Zagórza - zapowiada spółka PKP PLK.
15 grudnia rozpoczęły się prace na najbardziej newralgicznym odcinku o długości około 2,4 km od stacji Krosno do stacji Targowiska. W pierwszej kolejności prowadzona będzie rozbiórka istniejących elementów infrastruktury.
W planie jest też usuwanie kolizji sieci naziemnych i podziemnych oraz wycinka drzew i krzewów. Zasadnicze roboty na tym fragmencie obejmą obniżenie infrastruktury kolejowej, przebudowę wiaduktu, mostu i przepustów. Wybudowane zostaną dwa tunele o długości 250 i 84 metrów.
Dla podróżnych zmieni się przystanek Krosno Miasto, który znajdzie się poniżej terenu. Będzie on dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych. Komfort zapewnią wysokie perony oraz ich wyposażenie w elementy małej architektury, w tym istotne oznakowania dotykowe.
W tym etapie powstaną też dwa dodatkowe, dogodne punkty zatrzymywania się pociągów: Krosno Guzikówka oraz Krosno Południowe. Nowe obiekty ułatwią podróże koleją.
- Dzięki przedsięwzięciu zwiększy się również atrakcyjność gospodarcza obszarów położonych wzdłuż linii kolejowej – powiedział Włodzimierz Żmuda, zastępca dyrektora Regionu Południowego PLK.
W trakcie prac na odcinku Krosno – Targowiska zaplanowanych na 24 miesiące wymagane są zmiany w ruchu kolejowym i pasażerowie kolei korzystać będą z autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów, m.in. w internecie na portalpasazera.pl.
W ramach całej inwestycji między Jasłem a Nowym Zagorzem na linii kolejowej nr 108 PLK zrealizuje przebudowę torów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Dzięki temu trasa przystosowana będzie do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 120 km/h i towarowych 110 km/h.
Na linii nr 108 powstanie 5 nowych przystanków: Jasło Sobniów, Krosno Huta, Krosno Guzikówka, Krosno Południowe, Zagórz Przemysłowy.
Zadanie między Jasłem a Nowym Zagórzem jest częścią rewitalizacji linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie. Przedsięwzięcie finansowane jest z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Komentarze
0 komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Zaloguj sięBrak komentarzy. Bądź pierwszy!